Geld besparen op je fleet management

We leggen zakelijk heel wat kilometers af in ons land. Om goederen te transporteren, maar ook om onze mensen van de ene plek naar de andere te laten gaan. Een monteur die naar de klant gaat om een reparatie uit te voeren. Of een vertegenwoordiger die de collectie komt tonen. En zo zijn er vele andere gevallen waarin we zakelijk rijden. Wist je dat er in België 626.000 wagens geregistreerd staan als bedrijfswagen? Dat is grofweg 9,0% van alle auto’s in ons land. Enig idee hoeveel brandstof en elektriciteit die nodig hebben en wat dat administratief allemaal inhoudt? Kies daarom als onderneming voor de een oplossing die het fleet management gemakkelijk en zo voordelig mogelijk maakt. Welke dat is leggen we in dit artikel uit.

Maak je fleet management overzichtelijk

Veel bedrijven hebben tegenwoordig diverse auto’s op de weg. Geleased of in eigendom. Die zijn nodig om klanten te bereiken en te bedienen, leveranciers te bezoeken, of om medewerkers naar allerlei andere zakelijke afspraken te laten gaan. Sommige auto’s worden specifiek door een medewerker bereden, andere staan voor de deur en zitten in een pool van beschikbare wagens voor als je er eentje nodig hebt.

Maar hoe je het ook inricht, je wordt geconfronteerd met veel administratie. Want die auto’s moeten brandstof of elektriciteit hebben; vaak ook onderweg. In het verleden tankte de bestuurder dan, rekende af met eigen bankpas of cash en declareerde de kosten bij de administratie, die het bonnetje moest verwerken en de medewerker moest terug betalen. Veel administratief werk dus en een onoverzichtelijke situatie waarin je nooit inzicht hebt over de kosten en er dus ook moeilijk grip op krijgt.

Veel ondernemingen hebben daarom gekozen voor een tankkaart, zoals die van Fleetcor. Een dergelijke kaart biedt talloze voordelen, die we hieronder zullen bespreken.

De tankkaart van Fleetcor

De fleetcor tankpas is een veelzijdige tankpas geschikt voor elk type bedrijf van elk formaat van MKO met een tot enkele auto’s op de baan tot bedrijven met een groot wagenpark. De kaart is geschikt voor tanken van elk soort brandstof, benzine en diesel en voor elektrisch opladen bij oplaadstations.

Het handige eraan is dat alle transacties altijd achteraf op een verzamelfactuur worden belast. En dat scheelt enorm veel werk voor je administratie en voor de medewerker zelf die niet langer hoeft voor te schieten en zich geen zorgen meer hoeft te maken over het bewaren en indienen van het bonnetje.

Zeer uitgebreid netwerk

Met de laadkaart kun je terecht bij meer dan 870 Shell tankstations doorheen heel België. Bij die tankstations krijg je bovendien tot € 0,02 per liter korting. En dat kan op jaarbasis dus flink oplopen.

Gaan je bestuurders ook de grens over? Ook dan kunnen ze de pas gebruiken. In maar liefst 26.000 door heel Europa. Laden kan zelfs bij 1.000.000 oplaadpunten.

Meer grip op kosten

Met de tankpas heb je alles op een plek in de klantenportaal. Een veel gehoord probleem bij losse declaraties is dat je eigenlijk nauwelijks inzicht hebt in de werkelijke kosten van je wagenparkbeheer. Met de handige overzichten via het klantenportaal is dat juist wel het geval. En zo krijg je meer inzicht in werkelijke kosten en kun je dus beter aansturen.

Meer dan alleen opladen en tanken

De tankkaart kan niet alleen worden gebruikt voor tanken of opladen. Ook voor andere kleine voertuig-gerelateerde uitgaven kan de kaart worden gebruikt om af te rekenen. Denk daarbij aan wasbeurten of bijvoorbeeld de aanschaf van motorolie. Ook daarvoor dus geen aparte declaraties!

Maximaal gemak en inzicht via de app

Waar is het dichtstbijzijnde Shell tankstation of oplaadpunt? Waar je je ook bevindt, je opent de handig app en je krijgt een overzicht van alle tankstations en oplaadpunten in de buurt. Zo hoef je nooit lang te zoeken. Dat scheelt tijd en ergernis. In de app zie je trouwens ook de actuele prijzen.

Ondernemers, groot en klein, die kiezen voor gemak in hun wagenparkbeheer kiezen voor de tankkaart van Fleetcor, want daarmee behoren declaraties en losse bonnetjes tot het verleden, krijg je inzicht in je werkelijke kosten en houd je deze dus veel beter in de hand.

Deel dit artikel